گیاه خواری

سویا بسته بندی شده درین کام

Packaged soybeans in Dorin kam company

جالب است بدانید دانه سویا از لحاظ اسید آمینه میتونین نسبت به کنجد فقیر است و از نظر اسید آمینه لیزین در سطح بالایی  قرار دارد بنابراین سویا بیش از سایر دانه ها به پروتئین حیوانی شباهت دارد  و مهم تر اینکه میزان پروتئین دانه سویا خیلی بیشتر از سایر دانه ‌های روغنی است ولی درصد روغن آن از سایر دانه‌ های روغنی خیلی کمتر است
وجود این پروتئین زیاد باعث شده است که کنجاله روغن کشیده شده از آن برای تغذیه انسان بشدت مفید باشد کنجاله سویا یکی از اصلی ترین منابع دامی در جهان است کنجاله دانه های سویا دارای اسید لینولئیک و پروتئین بالایی است و از لحاظ اسید آمینه لیزین در سطح بالاکنجاله یی از سایر دانه های روغنی قرار می گیرد. با خرید سویا و مصرف بهینه آن می توانید سلامتی خود را افزایش دهید.
تمام این مطالب نشانه از ارزش سویا و لزوم خریداری آن می باشد

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از مواد غذایی مجموعه تولیدی درین کام ( سویا بافت دار )  آشنا نمائیم اگر می خواهید در ارتباط با سویا و مصرف آن و همچنین مزایا و معایب این مواد غذایی اطلاعات بیشتری بدست آورید حتما این مقاله جذاب را تا انتها مطالعه نمائید.

در ابتدا بهتر است بگوئیم لوبیای روغنی یا سویا کی از بقولات به شمار میرود که در تهیه مواد شیمیایی نقش بسزایی داشته است. روغنی که از دانه های سویا استخراج می‌شود یکی از مهم ترین روغن هایی است که حاوی اسید لینولئیک بسیار قوی میباشد و از آن نمیتوان برای روغن سرخ کردنی استفاده کرد.

قیمت سویا عمده

شما هم به دنبال صادرات کنجاله سویا هستید؟

صادرات کنجاله سویا و یا حتی صادرات سویا در بازار جهانی دارای رقابت بالایی است که بزرگترین کشورهای صادر کننده آن آرژانتین، برزیل و امریکا هستند. رشد صادرات کنجاله سویا در ۳ سال اخیر بیش از ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.

بررسی میزان روغن در سویا نسبت به مواد غذایی دیگر

  • میزان روغن در سویا ( ۱۸  ۲۵ درصد )
  • میزان روغن در در آفتابگردان ( ۲۵-۵۰ درصد )
  • میزان روغن در گلرنگ ( ۴۰  ۵۰ درصد )
  • میزان روغن در کنجد ( ۲۵ -۴۵ درصد )
  • میزان روغن در بادام زمینی ( ۴۵-۶۵ درصد )

 

در این قسمت به چند موارد از محصولات ساخته شده از سویا اشاره می نمائیم

آرد سویا: شامل پروتئین و کمی کربوهیدرات بوده که از آسیاب کردن دانه های خشک سویا بدست می آید.

پروتئین بافت دار سویا : پروتئین بافت دار سویا از محصولات جانبی مهم سویا است که از دانه سویا و روغن آن طی فرایندی گرفته می شود تهیه می گردد و در واقع به عنوان پروتئین سویا معروف بوده است.

شیر سویا: در واقع نوشیدنی شیر مانند است که از سویا تهیه شده است.

توفو: یک فراورده ی نرم و سفید رنگ که شبیه به پنیر بوده و از سویا بدست می آید .

در اینجا بهتر است اشاره کنیم لوبیای سویا تنها حبوباتی بوده که پروتئین موجود در آن در مقایسه با سایر حبوبات بسیار شبیه به پروتئین‌های حیوانی بوده و می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای گوشت مورد استفاده قرار گیرد.

بهتر است بدانید که انواع مختلفی از  لوبیای سبز سویا حاوی ۳۰ تا ۴۰ درصد پروتئین بوده که با فرآوری آن از طریق کاهش یا حذف مواد غیر پروتئینی مانند آب، روغن و کربو هیدرات … سه فراورده عمده و مهم از آن بدست می آید:

  • پروتئین سویا فراورده ای با ۵۰ تا ۶۰ درصد پروتئین خالص
  • کنسانتره سویا که دارای ۶۵ تا ۹۰ درصد پروتئین دارد
  • ایزولات سویا که میزان پروتئین آن بیش از ۹۰ درصد است

خرید اینترنتی سویا

رژیم غذایی سویا بافت دار

بصورت کلی محصولات سویا به دو گروه تخمیری و غیر تخمیری تقسیم می شوند که محصولات غیر تخمیری شامل لوبیای سبز سویا، تنقلات سویا مانند آجیل سویا، جوانه ها و شیر سویا، تافو بوده در حالی که مواردی  مانند سس سویا ، تمپه، میسو، ناتو و تافوی تخمیری از گروه محصولات تخمیری سویا محسوب می شوند و به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند در نتیجه خواص سویا و نقش آن در سلامت انسان بسیار موثر است.

ارتباط سویا با سلامتی انسان – مزایا و معایب آن

  • پروتئین سویا منبع سرشاری از ترکیباتی موسوم به ایزوفلاون‌ها است که در پیشگیری از سرطان‌ها، جلوگیری از پوکی استخوان و جلوگیری از وقوع بیماری‌های قلبی- عروقی نقش بسیار مهمی دارد. همچنین این مواد غذایی در کاهش بیماری های قلبی و عروقی و کاهش فشار خون بسیار مفید است در نتیجه یکی از رزیم غذایی های موثر برای بیماران فشار خونی می باشد.
  • سویا نقش مهمی در کاهش وزن داشته از آنجا که شیر سویا که از سویا به دست می آید، شکر کمی دارد. این شیر حاوی تنها ۸۰ کالری است. اسید چرب غیر اشباع شده در این شیر می تواند از جذب چربی به روده که باعث افزایش وزن می شود، جلوگیری نماید.
  • سویا مزایای شگفت انگیزی برای پوست و مو دارد سویا مرطوب کننده پوست و ضدپیری می باشد و یا حتی افرادی که پوست چرب دارند می توانند از سویا برای حذف روغن بیش از حد پوست خود استفاده کنند.
  • فیتو استروژن های موجود در سویا به تولید بیشتر استروژن در بدن و به کاهش چین و چروک و خطوط صورت کمک میکند. سویا برای مو نیز جالب است و باعث صاف شدن و نرم و براق شدن موها می شود. در نتیجه این مواد غذایی کم چرب و کم کالری بوده و به دلیل داشتن منبع غنی از پروتئین ها و فیبر و بسیاری دیگر از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بسیار برای سلامت پوست و موی انسان مفید است.
  • در این روزهای کرونایی که در قرنطینه بسر میبرید بهتر است بدانید که با خرید سویا و یا حتی خرید اینترنتی سویا و نیز مصرف آن می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت نموده و خستگی را از بدن خود کاهش دهید.
  • اگر میخواهید دندان و استخوان های قوی و محکمی داشته باشید مصرف سویا را به شدت به شما پیشنهاد می دهیم محتوای کلسیم موجود در آن باعث تقویت و توسعه استخوان ها و دندان ها می شود.
  • فولاتی که در سویا به وفور یافت می شود به تولید سروتونین کمک کرده و برای از بین بردن افسردگی و خلق و خو بسیار موثر است.
  • از جمله معایب آن شامل ایجاد ناراحتی و نفخ شکم در هنگام مصرف لوبیای سویا و محصولات حاصل از آن اشاره کرد که علت آن وجود دو قند استاکیوز و رافینوزاست هر چند که تحقیقات نشان داده است برخی اثرات مفید از قبیل جلوگیری از یبوست و اسهال، محافظت از کبد در هنگام سم زدایی، اثرات ضد سرطانی و همچنین خاصیت کاهش فشار خون را نیز به این دو قند نسبت داده است.
  • از عوارض جانبی جدی ناشی از مصرف پروتئین سویا میتواند باعث دوره های عادت ماهیانه سنگین شود و باعث اختلال در غدد درون ریز شود یا مصرف بیش از حد آن مسائل و مشکلات کلیوی به بار آورد پس در نتیجه در مصرف سویا باید زیاده روی ننمود.
بیشتر بخوانید  خام گیاه خواری چیست؟

در مطلب فوق به مواد غذایی سویا و تاثیر مستقیم آن بر روی سلامتی انسان و نیز با برخی از محدودیت های مصرف سویا  اشاره آشنا شدیم.

اگر تا این جای مطلب درین کام را همراهی نموده اید مطمعنم الان دارید به این فکر می کنید آیا اصلا سویا برای شخص من مفید است؟!!!

اگر مطالب فوق را با دقت خوانده باشید باید بگوئیم بلـه … سویا بسیار مفید بوده و حتی جایگزین گوشت استفاده می شود. اما در کل مصرف سویا به وضعیت سلامتی شما و رزیم غذایی شما بستگی دارد.

سفارش سویا

 

مواد مغذی موجود در سویا

مواد معدنی و ویتامین ها:

  • مولیبد نوم سویا: سویا غنی از مولیبدنوم بوده که یک عنصر اساسی موجود در دانه ها و حبوبات میباشد.
  • ویتامین k1: شکل ویتامین K موجود در حبوبات از عنصری به نام فیلوکوینون شناخته شده است و در جلوگیری از لخته شدن خون نقش مهمی دارد.
  • فولات: فولات نیز به عنوان ویتامین B9 شناخته شده است که دارای عملکرد های مختلفی در بدن می باشد و جذاب اینکه برای خانم های باردار بسیار مهم است.
  • مس سویا: مصرف مواد غذایی که حاوی مس است اغلب در جمعیت های کمی اختلاف می افتد، اما اگر با کمبود آن مواجه شوید سلامت قلب شما را در خطر می اندازد.
  • سویا منبع فسفر: سویا منبع خوبی از فسفربوده که، یک ماده معدنی ضروری می باشد.
  • تیامین: تیامین که به عنوان ویتامین B1 بوده، نقش بسیار مهمی درسلامتی انسان دارد.

 

در این روزها شاید کمتر فروشگاه یا سوپر مارکت از مواد غذایی را بتوانید پیدا کنید که در آن از فراورده های سویا خبری نباشد درین کام با سابقه ای درخشانی از تولید با کیفیت و افزایش ارزش پروتئینی سویا توانسته است در میان فروشگاههای مواد غذایی  با داشتن کیفتی برتر جلب توجه زیادی جهت خرید سویا برای شما عزیزانی که به دنبال یک خرید با کیفیت از فراورده های سویا هستید نماید. در صورت اطلاعات بیشتر می توانید با تولید کنندگان این مجموعه تماس حاصل نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا