تغذیه

مضرات گوجه سبز

مضررات گوجه سبز یا عوارض گوجه سبز در کنار گذشتن از این میوه دایره ای سبز رنگ آن هم در فصل بهار کار سختی است اما مضرات گوجه سبز آنقدر هست که باید هر کسی قبل از مصرف در مورد آن تامل کند

گوجه سبز میوه نارس درخت آلو است که طعم ترش و رنگ سبزی دارد. این نوبرانه بهاری دارای خواص بسیاری برای بدن است و طرفداران زیادی دارد. گوجه سبز علاوه بر فواید بسیار ، دارای مضراتی نیز می باشد که خوردن آن را با مشکل مواجه می کند.

البته توجه داشته باشید که این خوشمزه لذیذ بسیار خواص و محاسن زیادی دارد اما موضوع اصلی این مقاله درین کام مربوط به عوارض گوجه سبز می باشد

مضرات گوجه سبز برای کلیه

از جمله ضرر های گوجه سبز برای کلیه به جهت وجود مقادیر زیادی اگزالات است که موجب با تجمع در سیستم کلیوی باعث تولید سنگ های ادراری می شود. افرادی که سابقه سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند باید در مصرف گوجه سبز دقت بیشتری داشته باشند و در مورد آن با پزشک خود حتما مشورت داشته باشند .این یکی از مضررات گوجه سبز برای کلیه است

پیشنهاد ما این است که برخی از افراد در مصرف گوجه سبز زیاده روی می کنند ، بنابراین بهتر است هنگام مصرف این میوه، کمی هم آب بنوشند تا موجب دفع اگزالات موجود در گوجه سبز شده و از ایجاد سنگ های مجاری ادراری جلوگیری کند.

مضرات گوجه سبز برای زنان

بدن خانم ها به لحاظ هورمونی دچار تغییرات فراوانی می باشد .بنابراین مصرف بعضی از میده ها ممکن است عوارض متفاوت تر نسبت به آقایان داشته باشد .گوچه مهمترین عامل ، وضعیت سیستم گوارشی افراد است. باید توجه داشت ک میوه گوجه سبز ، نارس و کال ست و زیاده روی در مصرف آن باعث ایجاد نفخ ، سوءهاضمه و کرامپ های شکمی می شود. اما قند پائین گوجه سبز ، این میوه را کم ضرر کرده است.

100 گرم گوجه سبز تقریبا 40 کیلو کالری انرژی دارد ، بنابراین یک میان وعده مناسبی است اما باید توجه داشت که مقدار مناسب گوجه سبز در هر روز به میزان نصف لیوان تا یک لیوان می باشد.

ایا گوجه سبز برای پریودی ضرر دارد؟

پریودی دوره حساسی در بدن زنان می باید که تغدیه در این مدت اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.رعایت رژیم غذایی و مصرف بیش از حد گوجه سبز قاعدگی را نامنظم میکند خصوصا اگر با نمک مصرف شود.

مصرف این میوه ها به دلیل نمک فراوان برای بیماران قلبی عروقی، مبتلا به فشار خون و زنان باردار مناسب نیست

مضررات گوجه سبز برای بارداری

مضرات گوجه سبز در بارداری

کارشناسان توصیه می‌کنند اگر مادر باردار مبتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری است از خوردن آلو و گوجه سبز خودداری کند، زنان باردار که سنگ کلیه و مجاری ادراری دارند، بهتر است از خوردن آلوچه و گوجه سبز در دوران حاملگی خودداری کنند.

خوردن این میوه می‌تواند باعث تشکیل انواع سنگ‌ها در سیستم ادراری و کلیه مادر شود. همچنین اگر علائم حساسیت به گوجه سبز بروز کرد بهتر است گوجه سبز میل نکنید. در غیر این صورت مادران می‌توانند بدون این که خطری متوجهشان باشد، از مزایای مصرف گوجه سبز در بارداری استفاده کنند.

مصرف گوجه سبز و آلوچه در دوره حاملگی به سلامت جنین و مادر کمک می‌کند، باعث بهبود سیستم ایمنی بدن مادر، جلوگیری و درمان یبوست بارداری، درمان کم‌خونی و بیماری‌های گوارشی و … اما تمام اینها باید با کنترل و مقدار لازم باشد

مضرات گوجه سبز برای کودکان

کودکان از حدود سنین ۳ سالگی به بعد می‌توانند گوجه سبز به میزان کم بخورند، اما حتما باید والدین از نداشتن حساسیت به این میوه در آن‌ها اطمینان داشته باشند. برای درمان شب کوری و نیز تقویت بینایی کودکان با توجه به وجود ویتامین‌های مفید در گوجه سبز مورد توجه است.

بیشتر بخوانید  خوراکی های خوشمزه مرگ آور

گوجه سبزهای نوبرانه دارای هسته های نرمی هستند که معمولا توسط کودکان و نوجوانان به هنگام مصرف ، خورده می شود. در ترکیبات هسته گوجه سبز ، طعم تلخ اسید سیانیتریت وجود دارد که در صورت مصرف زیاد ، باعث مسمومیت خواهد شد ، همچنین هسته این میوه موجب سوء هاضمه قابل هضم شدن در بدن نیستند ، بنابراین خوردن آنها بدون ضرر نمی باشد.

مضرات گوجه سبز برای سرماخوردگی

گوجه سبز حاوی مقدار زیادی ویتامین سی می باشد که مصرف آن برای سرماخوردگی خوب هم می باشد چه برسد به بد بودن آن .اما امکان دارد که افراد سرماخورده به جهت ضعف بدنی و یا مصرف بعضی دارو ها با خوردن این میوه دچار افت فشار شوند که برای پیشکیری از آن حتما با نمک مصرف شود

اما در مورد ضرر گوجه سبز برای گلو درد باید بگویم که اما اگر به گلودرد مبتلا شده‌اید بطوریکه بلع برای شما دشوار شده است، با مصرف آنها التهاب گلو بیشتر خواهد شد.مصرف میوه و مرکبات ترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارند، توصیه نمی‌شود. مصرف گوجه سبز و انواع سس‌ها به دلیل ماهیت اسیدی که دارند نیز پیشنهاد نمی‌شود

مضررات گوجه سبز برای معده

مضرات گوجه سبز برای معده

ترش مزه بودن این میوه خود نشان از اسید زیاد آن می دهد که این خود می تواند باعث مشکلاتی از جمله سوزش معده ، معده درد و رفلاکس در افرادی شود که دچار زخم معده بوده یا از ناراحتی های معده و دستگاه گوارش رنج می برند.

برخی اوقات برای سم پاشی این میوه ها ، از نوعی سموم استفاده می شود که پس از رسیده شدن میوه ، عمر سم نیز تمام می شود. به همین دلیل با چیدن زودتر از موعد این میوه ها ، سموم بر روی آنها باقی انده و در صورت ضدعفونی نشدن به هنگام مصرف ، وارد بدن می شود و می تواند به معده و دستگاه گوارش فرد آسیب وارد کند

عوارض گوچه سبز برای گوارش

افراط در خوردن گوجه سبز می تواند موجب نفخ معده شود زیرا گوجه سبز دارای مقدار زیادی اسید سیتریک است . همچنین به دلیل ناررس و کال بودن و طعم ترش گوجه سبز موجب تحریک طخم های دستگاه گوارش و معده شود

مانند بسیاری از میوه های دیگر ، گوجه سبز نیز با پوست خورده می شود ، بنابراین یکی از نکات بسیار مهمی که باید رعایت شود ، ضدعفونی کردن آنها است . معمولا دستفروشان از آب چاه یا جوی ، برای تمیز کردن میوه ها استفاده می کنند که مشکلات گوارشی و بیماری های عفونی را ایجاد می کند

بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی در دستگاه گوارش است که به دلیل مصرف آب و مواد غذایی آلوده در بدن همه افراد ایجاد می شود و دارای عوارضی مانند سوراخ شدن روده ها ، کاهش شدید آب و املاح بدن ، عفونت استخوان ، زردی و خونریزی دستگاه گوارش می باشد.

مسمومیت های غذایی که به دلیل باکتری هایی مانند باسیلوس سرئوس و استافیلوکوک اورئوس ایجاد می شوند در اثر مصرف غذا و میوه آلوده فرد را مبتلا می کنند.

مضرات گوجه سبز برای دندان

طعم ترش و کال بودن گوجه سبز می تواند منجر به فرسایش دندانها شود. گوجه سبز خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل نباید بلافاصله پس از مصرف آن ، دندانها مسواک زده شون. زیرا مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن گوجه سبز موجب پوسیدگی دندانها می شود.

مضرات گوجه سبز در طب سنتی

مصرف زیاد گوجه‌سبز در بیماری‌های سرد گوارشی توصیه نمی‌شود.گوجه‌سبز برای کسانی که نفخ می‌کنند یا مدفوع خشک و دفع سخت دارند زیان‌آور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا