تغذیه

گرانولا با چی بخوریم ؟

What to eat granola with?

اگر گرانولا را بشناسید اولین سوال در ذهنتان می آید این است که گرانولا را با چی بخوریم ؟ اصلا نیازی هست که این محصول جدید همراه چیزی خورده شود و یا خودش به تنهایی طعم قابل قبولی دارد

برای همین ما در این مقاله سعی می کنیم تا شما را کامل با طعم و مزه این محصول جدید درین کام آشنا کنیم

چرا گرانولا بخوریم؟

اگر از خود می پرسید گرانولا چیست باید بگویم که گرانولا یک نوع از تنقلات و شاید خوراک باشد که به تنهای از یک میوه یا خوردنی بدست نیامده بلکه تلفیقی از چندین نمونه از غلات (جو دو سر معمولا)، عسل رقیق شده، انواع مغزها و آجیل و خشکبار و در آخر میوه‌های خشک شده مانند خرما و کشمش تهیه می‌شود

تا همینجا کافی است که مطمئن شوید که خوردن گرانولا به تنهایی نمی تواند لذت کاملی برایتان داشته باشد

اما همه چیز که لذت نیست بلکه خواص بی نظیر این خوراکی می تواند در زمان کنونی که مصرف مواد معذی به یمن شکل تغذیه های جدید و محصولات تراریخته افت محسوسی داشته است برای بدن انسان یک نجات گر و حتی مکمل قابل اطمینان در نظر گرفته شود

گرانولا با چی بخوریم

هر چند خواص محتوایی گرانولا بیشتر به مواد به کار رفته در ترکیب آن بستگی دارد، اما با توجه به شکل مواد که معمولا غلات و خشکبار می باشد در اکثر آنها می‌توان مواردی با ارزشی مانند فسفر، سدیم، پتاسیم، روی، منیزیم، کلسیم و آهن. ویتامین‌ها شامل ویتامین E، ویتامین C، نیاسین و تیامین را دید

انقدر خوردن گرانولا مهم و اساسی است که فضانوردان ژاپنی از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین غذاهای خود استفاده می‌کنند.

پتاسیم موجود در گرانولا به شما کمک می‌کند تا فشار خونتان تنظیم شده و کربوهیدرات آن برای افرادی که فعالیت فیزیکی دارند، بهترین منبع برای سوخت‌رسانی به ماهیچه‌ها و تامین انرژی است.

محصول جدید درین کام گرانولا ورزشی است که پیشنهاد می کنیم اگر ورزش می کنید حتما به ان توجه کنید

گرانولا شکلاتی

شاید یکی از کلاسیک ترین طمع دهنده ها که همیشه محبوبیت خود را حفظ کرده است شکلات است .همین کافی است تا سر و کله آن به گرانولا هم باز شده پاسخ عنوان مقاله که گرانولا را با چی بخوریم را با کلمه شکلات به شما بدهد

بله شکلات و چه چیز بهتر از آنگرانولا شکلاتی

طعم مغز ها و مواد داخلی گرانولا با شکلات به طرز عجیبی چندین برابر می شود و لذت خوردن آن برای همیشه در مغز انسان باقی می ماند .

طرز تهیه گرانولا شکلاتی

فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) داغ کنید. جو، نارگیل و گردو را در یک سینی فر نچسب مخلوط کنید. روغن و شکر موسکوادو و وانیل را با همزن بزنید. آن را روی مخلوط جو بریزید و کمی هم بزنید. نگران نباشید هنوز یکدست ترکیب نشده است.

بیشتر بخوانید  آیا گرانولا رژیمی است ؟

دقیقه در فر بپزید و هم بزنید تا مخلوط شوند و شربت شکری را به خوبی با مخلوط جو ترکیب کنید. به صورت یکدست پخش کنید و 5 دقیقه دیگر در فر بپزید و دوباره هم بزنید و پهن کنید.

3 تا 5 دقیقه دیگر در فر بپزید و حواستان به فر باشد که نسوزد..

از فر بیرون بیاورید و مخلوط جو را بلافاصله در یک کاسه بریزید. خرده شکلات ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید. شکلات ها در تماس با جو آب می شوند و گرانولا را آغشته می کنند.

کف یک سینی فر خنک و تمیز را با کاغذ مومی بپوشانید و گرانولای آغشته به شکلات را به صورت یک لایه روی آن پخش کنید. بگذارید خنک و سفت شود. گرانولا را در یک ظرف محفوظ از هوا بریزید و تا 1 هفته در دمای اتاق نگهداری کنید.

طرز تهیه گرانولا سیب و دارچین

شما می توانید گرانولا را با سیب و دارچین مخلوطک رده و با طعمی گرم و لزیز  از این محصول استفاده کنید. بی شک ترکیب سیب و دارچین هم بسیار محبوب و عالی است

مجموعه غذایی درین کام خیال شما را از بابت تهیه گرانولا راحت کرده و کار شما فقط می ماند مخلوط کردن آن و خوردنش

برای شروع شما نیاز به گرانولای درین کام و سیب و دارچین و عسل دارید

ابتدا باید فر شیرینی پزی خود را در دمای 250 درجه سانتیگراد قرار دهید و صبر کنید به خوبی گرم شود .گرانولای درین کام را باز کرده و در ظرفی بریزید و سپس باید عسل را به آرامی و با صبر و حوصله با دارچین با هم مخلوط کنید.

اگر می خواهید طعم آن به شیرینی بیشتری بزند یا اینکه شور تر باشد خودتان از میزان نمک و شکر لازم استفاده کنید

بعد از آن به آرامی یک لایه از مخلوط عسل را روی آن قرار میدهیم.سپس ترکیب مواد را داخل سینی های فر قرار میدهیم.توجه داشته باشید که سینی ها از قبل با روکش نسوز پوشانده شده باشند.(میتوان با روغن نیز سینی ها را چرب کرد.)

سپس بعد از هر 20 دقیقه باید درب فر را باز کرده و سریع شروع به هم زدن مواد و زیر و رو کردن آنها بکنیم.این عمل طی یک ساعت باید انجام شود تا گرانولا با سیب و دارچین به رنگ طلایی در بیاید.

گرانولا سیب و دارچین

سپس بعد از یک ساعت و طلایی شدن گرانولا را از فر بیرون میاوریم و به مدت 20 دقیقه در دمای محیط قرار میدهیم تا سرد شود.بعد از سرد شدن کامل و از بین رفتن رطوبت میتوان سیب خشک یا چیپس سیب سبز را به مخلوز اضافه کنیم.گرانولا سیب و دارچین آماده میل کردن می باشد.

در ادامه باز این مقاله و آشنا کردن شما با اینکه گرانولا را با چی بخوریم مطالب بیشتری ارائه می دهیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا