تغذیهدستور پخت

طرز تهیه چند دسر و میان وعده با گرانولا

How to prepare some desserts and snacks with granola

در دنیای گسترده‌ی تنوع غذایی، دسرها و میانوعده‌ها استفاده از گرانولا یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین انتخاب‌ها برای تهیه دسرهای مغذی و مفید می باشد.

گرانولا به عنوان یک ترکیب شیرین، خوشمزه و با ارزش غذایی بالا از موادی مانند دانه‌های غله، خشکبار، عسل و روغن های طبیعی تهیه می‌شود، با ترکیب گرانولا با دسرها و میانوعده‌ها، می‌توان یک تجربه‌ی خوشمزه و متفاوت را برای علاقه‌مندان به شیرینی‌ها به ارمغان آورد.

در این مقاله، به بررسی و آموزش دستور تهیه چند دسر و میانوعده با گرانولا می‌پردازیم، هر یک از این مواد غذایی دارای ترکیبات مختلفی هستند که با استفاده از گرانولا به آنها مزه‌ی منحصر به فردی خواهیم داد.

آماده‌اید تا به همراه ما در سفری به دنیای دسرها با گرانولا بروید؟ پس با ما همراه باشید و این دستورات دلچسب را در کنار خانواده و دوستانتان تجربه کنید.

پارفه با گرانولا

پارفه یک دسر فرانسوی با ترکیبات متنوع است که عموما به صورت لایه هایی از گرانولا، برش های میوه و ماست یونانی آماده می شود و به عنوان صبحانه یا میانوعده قابل استفاده است، در ادامه دستور تهیه این دسر مفید را خواهیم دید.

پارفه گرانولا

مواد لازم:

  • یک پیمانه گرانولا
  • یک پیمانه ماست خامه ای یا یونانی
  • یک عدد موز رسیده
  • دو قاشق عسل
  • مقدار کمی نمک
  • میوه‌های تازه برای تزئین (اختیاری)

 

طرز تهیه:

  1. در یک ظرف گرانولا، عسل و نمک را مخلوط کنید
  2. سپس مواد مقداری از مواد را در ظرف دسر(ظرف مناسب برای سرو این دسر گیلاس های بلند شیشه ای است) خود بریزید
  3. موز را خرد کرده و روی لایه مواد قبلی یک لایه موز اضافه کنید
  4. دو قاشق از ماست را روی مواد قبلی بریزید
  5. و این ترتیب را تا پر شدن ظرف دسر ادامه می دهیم
  6. در صورت تمایل می توانید روی لایه آخر از میوه های تازه برای تزئین استفاده کنید

 

نکته: می توانید به جای موز از هر نوع میوه دیگر مانند توت فرنگی، بلوبری، انبه، آناناس و یا هر نوع میوه ی دلخواه دیگر استفاده کنید.

ترافل های انرژی  با گرانولا

آیا آماده هستید تا طعم و مزه یک میان وعده محبوب را تجربه کنید که احساس شادی و انرژی را در شما ایجاد کند؟ ترافل های گرانولا سرشار از طعم و مواد مغذی است، این خوراکی‌های لقمه‌ای ترکیبی لذت‌بخش از گرانولا، کره آجیل، عسل و سایر مخلوط‌های خوشمزه مانند چیپس شکلات یا میوه‌های خشک هستند، برای دانستن دستور تهیه این خوراکی خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم

1/2 فنجان کره بادام زمینی

1/4 فنجان عسل

1/2 فنجان گرانولا

1/4 فنجان چیپس شکلات تلخ

طرز تهیه دسر با گرانولا

در یک کاسه بزرگ گرانولا، کره آجیل و عسل را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند، سپس شکلات چیپسی را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکنواخت شود. مخلوط را به شکل توپ های کوچک (به قطر حدود 1 اینچ) درآورید و روی یک سینی که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید، سپس ترافل ها را حداقل 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا سفت شوند.

می توانید این ترافل های انرژی را تا یک هفته در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید و به عنوان یک میان وعده سالم در طول هفته از آن استفاده کرده و لذت ببرید.

کوکی گرانولا

یک میان وعده عالی کوکی گرانولا می باشد که می توانید مراحل تولید آن را در ادامه مطالعه کنید.اگر می خواهید بدانید گرانولا با چی بخوریم حتما مقاله درین کام را مطالعه کنید

مواد لازم:

5/1 پیمانه گرانولا

5/1 پیمانه آرد سفید

۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

۱/۴ قاشق چایخوری نمک

۱/۲ پیمانه کره نرم شده

۳/۴ پیمانه شکر قهوه‌ای

۱ تخم‌مرغ بزرگ

۱/۲ قاشق چایخوری وانیل

۱/۲ پیمانه چیبس شکلات

طرز تهیه:

۱. در یک کاسه متوسط آرد سفید، گرانولا، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.

۲. در یک کاسه بزرگ کره نرم شده و شکر قهوه‌ای را با هم ترکیب کنید و آنها را با استفاده از همزن برقی به خوبی هم زده تا ترکیبی نرم و کرمی حاصل شود.

بیشتر بخوانید  نقش تغذیه در سلامتی بدن

۳. تخم‌مرغ را به ترکیب کره و شکر اضافه کرده و دوباره خوب هم بزنید.

۴. وانیل را به ترکیب اضافه کرده و مخلوط کنید.

۵. مواد خشک (آرد، گرانولا، بیکینگ پودر و نمک) را به ترکیب مایع اضافه کنید و با استفاده از قاشق یا همزن مخلوط کنید تا تمام مواد به خورد هم بروند.

۶. چیبس شکلات را به ترکیب اضافه کنید.

۷. خمیر را برای حدود ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کرده و برای پخت آماده شود.

۸. در حینی که خمیر در یخچال است، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم کنید.

۹. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

۱۰. از خمیر کوکی‌ها توپ‌های کوچکی بردارید و آنها را با فاصله حدود ۵ سانتیمتری از هم روی سینی قرار دهید.

۱۱. با کمی فشار دادن به هر کوکی، آنها را کمی مسطح نمایید.

۱۲. کوکی‌ها را در فر گرم شده قرار دهید و برای حدود ۱۲-۱۵ دقیقه یا تا زمانی که لبه‌های آنها طلایی شوند، اجازه دهید تا بپزند.

۱۳. پس از پخت، سینی را از فر خارج کنید و به مدت چند دقیقه اجازه دهید تا کوکی ها خنک شوند.

۱4. کوکی‌های گرانولا آماده‌اند، می‌توانید آنها را در یک ظرف درب دار نگهداری نمایید و  به عنوان میان وعده لذیذ و مقوی از آن ها لذت ببرید.

گرانولا بار

گرانولا بار

طرز تهیه یک میان وعده مقوی و خوشمزه و پر از مواد مغذی مفید یا گرانولا

این خوراکی لذیذ به خاطر ارزش غذایی بالایی که دارد، بیشتر در وعده صبحانه میل می‌شود به علاوه می توان از آن به عنوان یک اسنک مقوی در طول روز استفاده کرد.

تقاوت گرانولا و اوتمیل را هم در موردش بیشتر بخوانید و هممینطور تفاوت موسلی با گرانولا تا در مورد این خوشمزه لذیذ اطلاعات کاملی بدست بیاورید

مواد لازم

یک فنجان کره بادام زمینی طبیعی یا بادام هندی،که به چسبیدن مواد به یکدیگر کمک می‌کند و علاوه بر پروتئینی که دارد، چربی‌های سالم و طعم غیر قابل وصف آجیلی را به آن اضافه می‌کند.

دو سوم فنجان عسل: همراه با کره آجیلی، کمک می‌کند همه مواد به هم بچسبند. علاوه بر این باعث طعمی گرم و شیرین می‌شود.

یک قاشق چایخوری عصاره وانیل: عطر گرانولا بار را تقویت می‌کند.

سه قاشق غذاخوری گرانولا به همراه آجیل دلخواه

یک سوم فنجان چیپس شکلاتی کوچک: حتما از سایز کوچک آن استفاده کنید، چون اندازه متوسطش مانع بهم چسبیدن مواد می‌شود. اگر چیپس‌ شکلاتی کوچک ندارید، شکلات تلخ خرد شده را جایگزین کنید.

کره بادام و عسل را به روش بن ماری گرم کنید تا رقیق شود سپس سایر مواد را اضافه نموده و کاملا مخلوط نمایید، در ادامه یک سینی را به وسیله کاغذ روغنی پوشانده و مخلوط گرانولا بار را روی آن پهن کنید، سطح مواد را صاف کرده و در یخچال قرار دهید.

بعد از اینکه گرانولا بار کاملا خنک شده و انسجام پیدا کرد به اندازه های دلخواه برش بزنید و در ظرف درب دار نگهداری کنید.

مواد تشکیل دهنده گرانولا بار کاملا سلیقه‌ای و دلخواه است، شما می‌توانید از کنجد، میوه‌های خشک، انواع مختلف آجیل و خشکبار مثل کشمش و…. نیز استفاده کنید.

جمع بندی

با ترکیب منحصر به فرد انواع گرانولا و دسرها، شما می‌توانید از یک میانوعده علاوه بر دریافت انرژی و مواد مغذی، طعمی متفاوت و خوشمزه را تجربه کنید و همچنین با انتخاب مواد باکیفیت بهترین ها را به خود هدیه دهید.

اگر می خواهید بدانید گرانولا از کجا بخریم می توانید آن را از فروشگاه درین کام سفارش دهید

این دسرها می‌تواند گزینه ای مناسب برای افرادی با رژیم غذایی مختلف باشد، با استفاده از این دستورها، می توان از غذاهای خانگی سالم و متنوع که همیشه در دسترس شما است لذت ببرید، پس برای تجربه این ترکیب شیرین و مغذی، حتماً به استفاده از گرانولا در دسرها و میانوعده های خود توجه کنید و لحظات لذت بخشی را برای خود و خانواده به ارمغان آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا